Behandeling acne

Acne kan op allerlei leeftijden ontstaan en kan heel dominant aanwezig zijn in uw gezicht, uw hals en op uw rug. De standaard middelen die u bij de drogist kunt kopen, helpen lang niet iedereen. Dan wordt het tijd om naar andere behandelmogelijkheden te kijken.

Het ontstaan van acne

Acne ontstaat onder invloed van hormonen. Poriën in de huid worden groter en de productie van talg neemt toe. Bacteriën en dode huidcellen kunnen zich ophopen in de porie, er ontstaat een lichte ontsteking en een puistje is geboren.

Acne ontstaat dus niet door verkeerde voeding, slechte hygiëne, stress of een tekort aan een vitamine. Dat betekent dat u acne niet kunt verminderen door een van deze factoren aan te pakken. Ook het zelf uitknijpen van een puistje kan de ontsteking verergeren en littekenvorming veroorzaken. Een effectieve behandeling van acne moet daarom met andere middelen gebeuren.

Behandeling acne

Er zijn verschillende mogelijkheden om acne te behandelen. Uw arts kan u middelen voorschrijven die de talgproductie, bacteriegroei en ontstekingen afremmen. Helpen deze middelen niet of onvoldoende dan kunnen wij uw acne onder andere behandelen met een chemische peeling.

Resultaat

Bij een chemische peeling wordt de bovenste huidlaag met een chemisch schuurmiddel verwijderd. De poriën worden schoon en mee-eters verdwijnen. Uw huid wordt strakker, gladder, oogt frisser en oneffenheden verdwijnen. Een chemische peeling is een bijzondere effectieve behandeling van acne en heeft een langdurig effect. Uw huid ziet er lange tijd schoon, fris en veel gladder uit.

De kosten van een acnebehandeling met een chemische peeling zijn € xxx.

Mogelijke complicaties

Na een chemische peeling is uw huid enkele weken extra kwetsbaar en is er meer risico op een infectie. Zonlicht of zonnebank moet u na een chemische peeling zoveel mogelijk vermijden.

Andere bijwerkingen die kunnen optreden zijn onder andere een dunnere huid, roodheid, jeuk, of kleine korstjes.

Om de kans op complicaties zo klein mogelijk te maken, kijken we in een intakegesprek heel goed naar uw huid en bespreken we uw medische voorgeschiedenis met u.

Uitgebreide informatie over een chemische peeling.